info:

UWAGA! PRZEBUDOWA STRONY - ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY
Od 2016 roku zapraszamy do Galerii Szara w Katowicach, więcej szczegółów na temat aktualnych działań na stronie
www.galeriaszara.pl

d’incise (ch)

6.02
WOLNA MUZYKA

d’incise

(szwajcaria) electronica.noise
tom taplikort
(polska) www.ninjahlab.bls.pl
paracetamol
-VS-
tape-is-broken project
(polska) electro-acoustic-schizz-impro-ignorants

VJ comankh
MadWizards | www.humbug.tv

d’incise jest częścią szwajcarskiego kolektywu muzyków i vj-ow audioactivity, www.audioactivity.net, powstałego w 2000 roku, który gościł już dwukrotnie w Cieszynie. Od 2002 roku zajmuje sie on szeroko pojętą idm elektroniką; komponując dźwięki, począwszy od dubu poprzez elektronikę, niebezpiecznie ślizga sie na krawędzi eksperymentalnych elektroakustycznych ścieżek.
Jego świat stworzony jest z struktur dźwięku, newralgicznych trzasków, melancholicznych atmosfer i nie ukrytych fascynacji rdzą blednących rytmów.
Poza elektroniką łączy wolną improwizacje w elektroakustycznym przetwarzaniu dźwięku, przekraczając granice hałasu dekonstruuje jego pojecie.
D’incise operując wahaniami pulsujących rytmów, prostych melodii oraz fal hałasu zaprezentuje live act electronica.noise.
muzyka do ściągnięcia szczegóły i inne tutaj>> www.dincise.net
Tom Taplikort znany także jako Ninjah Lab był pierwotnie projektem muzycznym założonym na przełomie 2000/01. Jednoosobowo,w oparciu o sprzęt komputerowy oraz proste oprogramowanie artysta zaczął tworzyć muzykę elektroniczną, w głównej mierze wywodzącą się z dubu. Wykorzystywał przy tym gitarę basową, instrumenty perkusyjne, oraz brzmienia midi.

W przeciągu 5 lat powstają kolejne wydawnictwa,wypalane na CD`kach oraz częściowo zamieszczane w sieci (strefa.wp.pl/versionist.com). Dzieje się tak aż do roku 2006, w którym przeciągające się internetowe wydanie inicjuję własną działalość. I tak Ninjah Lab przeistacza się w netlabel, w którym główną część stanowią płyty założyciela.
Inspiracje experymentalną muzyką elektroniczną, której elementy znaleźć można na eklektycznej płycie MiReMaMi rozdwoiły działalność wydawniczą na subdrogę noisedrone ambientu, gdzie zadebiutował Raskain oraz WIR(aka Tom Taplikort :).
strona artysty www.ninjahlab.bls.pl

paracetamol-VS-tape-is-broken project to kolektyw muzycznych ignorantów poszerzających przestrzeń pojmowania muzyki o niebezpiecznie nieprzemyślane przestrzenie…
Powstał z połączenia grupy Paracetamol (biedna elektro-akustyka) oraz Kaseta Sie Zacieła Sundsistema (regge-elektro-dub) + zaproszeni goście (jeśli dotrą).
ps. nie mają strony internetowej

comankh – VJ i grafik demoscenowej grupy MadWizards, wokalista Psychotropic Transcendental. realizuje multimedialne projekty dla zaprzyjaźnionych zespolów (Strommoussheld, Frontside). współtworzy portal zajmujący się historia pirackiego new media art – intros.c64.org. silnie zwIązany z polska scena vj, ‚etatowy’ twórca wizualizacji live dla C.H. District, współpracował z muzykami różnych stylów i orientacji – Apparat, Anja Orthodox, Drumcorps, Plaid, Brain Story / Via Alia, HugeCCM, Thema 11, Psychotropic Transcendental, Vladislav Delay, Bridge To Solace, So I Scream. Unipolar Manic Depressive Psychosis.
www.humbug.tv

Muzycznym patronem przedsięwzięcia
jest internetowe radio Sitka
www.sitka.pl

WOLNA MUZYKA/ WOLNA KULTURA
w momencie wstrząsającego tempa rozwoju rynku muzycznego, rozprzestrzeniania muzyki i wzrostu użycia P2P (sieci użytkowników jak soulseek czy emul) coraz więcej artystów oferuje bezpłatnie swoją twórczość w Internecie, dostępną do kopiowania przy ograniczonym do niekomercyjnego wyłącznie użytku. Wywodzący się z kultury elektronicznej ruch wolnej kultury rozprzestrzenia się na wszystkie gatunki muzyczne plasując je na tej samej pozycji w Internecie. Oznacza to coraz większą dostępność do kultury, jej swobodne rozprzestrzenianie, jej interpretacje, dowolny wybór jej nośnika.

NETLABELS
netlabele funkcjonują jak “klasyczne” wydawnictwa muzyczne, z istotna jednak różnica, iż udostępniają swoje “wytwory” bezpłatnie w formacie mp3 lub ogg w cyberprzestrzeni według zasad wolnej muzyki.

CREATIVE COMMMONS
licencja Creative Commmons, zainspirowana ideą wolnych oprogramowań, proponuje legalną bazę opierającą się na prawie autorskim w celu dyfuzji nie tylko wolnej muzyki, ale także wszystkich form artystycznych.

INSUBORDINATIONS http://insubordinations.dincise.net
insubordination jest netlabelem dedykowanym improwizowanej muzyce – free jazzowej, elektroakustycznej i eksperymentalnej – złapanej bez fortelu; eksplozjom energii, spontanicznym konstrukcjom, znęcającym strukturom, niestabilnością, konfrontacjom bądź po prostu -wolności absolutnej. Wydania Isubordination są dostępne w formacie mp3 na licencji CC, czasami w limitowanej liczbie dostępne w realu. Netlabel liczy na swoim koncie 25 wydań takich jak Plaistow, Jacques Demierre, Martine Altenburger & Lé Quan Ninh, Mathias Delplanque, Ekyu czy Diatribes.

AUDIOACTIVITY http://www.audioactivity.net
audioactivity jest kolektywem artystów audio i wizualnych założonym w 2000 r w Genewie. Jego członkowie są rozrzuceni pomiędzy Szwajcaria, Francja i Belegią. Główna aktywność kolektywu koncentruje się wokół organizowania imprez i dyfuzji muzki za pośrednictwem netlabelu. Audioaktywiści i ich goście dryfują pomiędzy elektroniką, dubem, breakcorem, muzyką elektroakustyczną, post-hopem, idm, noisem, dark ambiantem…

NIE GMO na naszych talerzach NIE dowodzącym firmom w naszych odtwarzaczach!!!


galeria szara / strefa szarej © 2017 All Rights Reserved

galeria szara / fundacja kultury audiowizualnej strefa szarej / 2012-2016 / some rights reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress