info:

UWAGA! PRZEBUDOWA STRONY - ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY
Od 2016 roku zapraszamy do Galerii Szara w Katowicach, więcej szczegółów na temat aktualnych działań na stronie
www.galeriaszara.pl

pia borg | wystawa

27.04- ?

Pia Borg urodziła się w Melbourne, Australia w 1977 roku. W swoich filmach łączy collage, rysunek i animację poklatkową uzyskując eklektyczny wizualny styl. Studia ukończyła w Victorian College of the Arts zdobywając nagrody za film dyplomowy „Footnote” który w 2003 roku został wybrany do sekcji Cinefoundation na Festiwalu Filmowym w Cannes. Obecnie mieszka i pr…acuje w Londynie, gdzie jest wykładowcą animacji na University of East London.
Filmy prezentowane na wystawie

Palimpsest
2009
10’19”
16mm, SLR stop motion
Digital Transfer
Film Palimpsest odtwarza proces rekonstrukcji wnętrza domu na przełomie trzech stuleci. Te trzysta lat skrócono tutaj do dziesięciu minut i ukazano poprzez połączenie „filmu poklatkowego“, realnego czasu filmowego oraz animacji poklatkowej. Kamera jest nieruchoma, to „przestrzeń“ w jej kadrze zmienia się, ulega samozniszczeniu i rozwija się wraz z upływem czasu. Historyczne okresy przeciwstawione są stereotypom oraz utartym znaczeniom, poprzez które rozumiemy skonstruowane znaki i odniesienia do siedemnastowieczego, osiemnastowiecznego i dziewiętnastowiecznego malarstwa oraz wczesnego kina. Życie przedstawione jest poprzez codzienne rytuały pracy oraz domowe obowiązki.
Wraz z upływem czasu wnętrze zmienia się, zostawiając ulotne, czytelne pozostałości. Rozkład przechodzi w odrodzenie, a żyjących ogarniają wszechobecne zjawy tych, którzy przyszli wcześniej. Kiedy warstwy rozwijają się, wytrąca się historyczny osad, który obejmuje całą czasoprzestrzeń, zostawiając złożoną sieć ludzkich warstw.
The Automaton
2007
7’ 05”
Super 16mm
Digital Transfer
W filmie Automaton protagonistka zyskała życie dzięki mechanice materiału filmowego. Choreografia postaci jest kontrolowana poprzez zautomatyzowane działania, jakoże ona sama zmaga się z bezruchem i powtarzalnością. Poprzez serię powtarzających się scen badamy tutaj napięcie pomiędzy animowanym a nieanimowanym, fikcją i rzeczywistością, technologią i organicznością.

Footnote
2004
7’19”
16mm
Digital Transfer
Footnote przedstawia monotonny świat, w którym dwie wyalienowane postacie tajemniczo zmieniają symbole w celu ujawnienia tradycji i autorytetu. Nuty, zegary, metronom, a nawet wzory sukienki funkcjonują jako znaki ciągłej kontroli. Napięcie i strach budowane jest poprzez powtarzalny rytm, dopóki symbole postaci w końcu nie zostaną zmienione.

edukacja
2008 MA Sztuka, Royal College of Art, Londyn
2004 Post Graduate Diploma, animacja, Victorian College of Art, Melbourne
1998 Bachelor of Arts / University of Melbourne, Melbourne
wybrane pokazy i wystawy

2009
– Inferencia Museo Ciencias de la Salud, Bogata, Columbia
– Coliding Worlds, Samstag Museum of Art, Adelaide, Australia
– Yebisu International Festival for Art, Tokyo Metropolitan Museum of Photography, Japan
– Animadrid, Mira Theatre, Madrid, Spain
– Anim’Est Bucharest, Hungary
– Melbourne International Film Festival, Melbourne, Australia
– London International Animation Festival, Horse Hospital, London
– Anima Mundi, Rio de Janeiro, Brazil
– S.I.C.A.F., Korea
– L’Entrange Festival, Paris, France
– Axonobuild, Site Gallery, Sheffield
– Festival International de Films de Femmes, Creteil, France
– Ourense International Film Festival, Ourense, Spain
– Clermont-Ferrand Film Fesival, France
– Red Shoe Films, Regent Studios, London
– Premier Plans, Angers, France
– Contiguous Zone „Virtual Records”, Yod Gallery, Osaka, Japan
– The Lost Objects of Childhood, Royal College of Art, London
– Siberia Film Night, Whirledart Cinema, London
– Glastonbury Festival, Projection Gallery, UK

2008
– Barock Plastic, I-MYU Projects London
– London International Animation Festival, Curzon Cinema, London
– Black Nights Tallinn Animated Dreams, Estonia
– Rencontres Internationales Henri Langlois Poitiers, France
– Graduate Summer Show, Royal College of Art, London
– Creatives in Residence Showcase, Hospital Club, London
– Netaudio, Shunt, London
– Projektor, Café Gallery Projects, London

2007
– Animated Portraits, The National Portrait Gallery, Canberra, Australia
– The Scores of Anthony Pateras, Slovenia, Ljubljana

2006
– Liquid Architecture, Australian Centre of the Moving Image, Melbourne, Australia
– Adelaide Film Festival, Adelaide, Australia

2005
– Other Film Festival, Brisbane, Australia
– When Objects Dream, Bus Gallery, Melbourne, Australia

2004
– Cannes Film Festival- Official Selection, Cannes, France
– Brooklyn International Film Festival, New York, USA
– Melbourne International Animaiton Festival, Australia
– London International Animation Festival, UK
– Sao Paulo International Film Festival, Brazil
– Hiroshima Animation Festival, Japan
– Australian Culture Now, The National Gallery. Canberra, Australia
– Sydney Film Festival, NSW, Australia
– Electric Shorts, Melbourne, Australia
– New Media Arts Festival, Newcastle, Australia
– Codec Cinema- Liquid Architecture, Australian – Centre of the Moving Image, Melbourne
AWARDS
2009
– Thames & Hudson Book prize

2008
– Nat Cohen Scholarship
– Matthew Wrightson scholarship

2006
– Anne & Gordon Samstag International Visual Arts Scholarship

2005
– Australian Film Commission Production Grant

2004
– Dendy Awards, Best Animation, nomination Inside – Film Awards, Best Animation, nomination
– Australian Film Industry Award, Best Animation, nomination

SELECTED PUBLICATIONS
– Colliding Worlds, Erica Green, Samstag Museum Catalogue 2009
– In the Sand a Line is Drawn. A Reflection on Animation Studies . Adrian Martin, Animation Studies – Animated Dialogues, 2007
– Lessons of noise and silence: avant-garde cinema and experimental music in Australia, Adrian Martin, Studies In Australasian Cinema Volume: 1 | Issue: 2 August 2007
– The memorable : ephemeral, Wendy Walker, Samstag catalogue 2006
– A Report on the 2006 Melbourne International Animation Festival, Jim Knox, Senses of cinema, June 20–25, 2006
– Postcards from the edge, The Age, May 23, 2004
– Experimental film: obits exaggerated, Jim Knox, RealTime Arts – Magazine – issue 73 July 2006
– Animation: In the moment, Keith Gallasch, RealTime – Arts – Magazine – issue 63 Oct 2004
– Shorter, sweeter cinema, Adrian Martin, The Age, May 25, 2004

kuratorka: Patrycja Ryłko

galeria szara / strefa szarej © 2017 All Rights Reserved

galeria szara / fundacja kultury audiowizualnej strefa szarej / 2012-2016 / some rights reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress