info:

UWAGA! PRZEBUDOWA STRONY - ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY
Od 2016 roku zapraszamy do Galerii Szara w Katowicach, więcej szczegółów na temat aktualnych działań na stronie
www.galeriaszara.pl

Koncert z cyklu Exterritory: SYNY / after: Rootzkilla

Fundacja Kultury Audiowizualnej Strefa Szarej i Galeria Szara
zapraszają na koncert z cyklu EXTERRITORY:

SYNY
+ after Rootzkilla

18.04.2015 / sobota / g 19.30
Galeria Szara / Srebrna 1 /

wstęp bezpłatny


SYNY tworzą Robert Piernikowski oraz 1988. Robert już trzecią dekadę, a 1988 drugą eksplorują w różnych konfiguracjach rejony hiphopu, który i tym razem stał się mocnym fundamentem w ich twórczości. Niejako wracając do korzeni, czerpiąc garściami z klasyki i przetwarzając ją przez własną oryginalną wrażliwość stworzyli niemal filmową płytę „ORIENT”. Mistrzowska produkcja i epickie teksty łączą się w zwarty, spójny klimat, który niesamowicie wciąga. „Orient” to niejednoznaczna płyta, w pewnym sensie wymagająca, ale i też niepozornie prosta w odbiorze.

” [RAP] …Teksty można odbierać jako typową relację z blokowisk, tyle że zapodaną w odrealnionej i upiornej poetyce. Mamy tu zarówno rozliczenie z konkurencją („J.O.R.T.”), rozkminy natury najbardziej osobistej („Supeł”), parę słów o najmniejszej komórce społecznej („WSR”), a nawet opis świata ludzi starszych („Babcia”). Wszystko mało oczywiste, zdania urywane i popsute. […] MUZYKA: Aura zepsucia, glitchy, trzasków, rozwalania się ścieżek w najmniej spodziewanych momentach, to znak firmowy Synów. Lata dziewięćdziesiąte w stylu RZA są przez 1988 umiejętnie łączone ze współczesnymi elektronicznymi brzmieniami, dzięki czemu taki „Udar” w końcówce przypomina kipiące industrial techno. Rewelacyjnie wypada „Smutnysyn” z ciężkimi, złowieszczymi syntezatorami, a także paranoiczny bit „Supła”. […]Syny są bezkompromisowym projektem, przerysowanym i szczerym jednocześnie. Nie da się przejść obojętnie obok ich produkcji, która prowokuje do stawiania się po jednej albo po drugiej stronie barykady. Stąd też zrozumiałe są tak skrajne opinie i bezradność w znalezieniu odpowiednich kontekstów. Rap i muzyka, czyli podstawowe elementy są na tyle dobre i spójne, że inne kwestie stają się mniej ważne. ” Michał Weicher Screenagers.pl

„Na brudnych, hipnotycznych, nierzadko trzeszczących przesterami bitach raper opowiada sugestywne, ostre historyjki, w których odbija się tęsknota za czasami prostych, osiedlowych zasad. Jasne, jest to język podkręcony w sposób niemal poetycki. Odczasownikowe rymy, upośledzona fonetyka („włanczaj!”), niepoprawna fleksja („z sednem mam tyle wspólnego, że się ocieram o niego”), wreszcie duża ilość wulgaryzmów mają przypominać polską szkołę ulicy z jej „zamykam wieko, stawiam kamień na niego”. Z drugiej strony nie ma w tej stylizacji fałszywej nuty. Jest to ewidentnie rezultat sympatii do naturszczyków, którzy słownikowe braki nadrabiali zaangażowaniem […]Charakterystyczny styl rapowania spaja tę – dość zróżnicowaną lirycznie – płytę. Z jednej strony to apoteoza prostych osiedlowych zasad („Stoję”, „Orient”), niechęć do środowiskowej hipokryzji i hipsterstwa („Wkurw”), a z drugiej – spora dawka nostalgii podlanej łapiącymi za serce syntezatorami. Te sentymentalne opowieści mają słodko-gorzki posmak.” Jan Błaszczak Onet Muzyka

„Zacznijmy od spraw bezdyskusyjnych. W tym roku rodzimym hiphopowcom trudno będzie przebić poziom bitów z „Orientu” Synów. […] Skoro „Orient” to ani pastisz, ani projekt artystowski, to czym właściwie jest ten album? „Orient” w gruncie rzeczy jest widmem, hiphopową transmisją z alternatywnego uniwersum wzorowanego na Polsce końca lat 90. Słychać to choćby w warstwie brzmień, szczególnie w dubowym zwielokrotnieniu wokalu Piernikowskiego. To w ogóle dźwiękowy szlagwort Synów. Ciągnący się długo poskręcany i przesterowany ogon pogłosu kojarzy się z niepokojącymi odgłosami z seansu spirytystycznego – lub zdjęciem boga publikowanym w pulpowych szmatławcach z lat 90. Ten duchowy (a nie uduchowiony) wymiar dubu, ciągle obecny w muzyce Synów, sprawia wrażenie, że Piernik nadaje z innego wymiaru.” Jakub Bożek Dwutygodnik

linki:
http://facebook.com/synymuzyka
http://syny.bandcamp.com/
http://youtube.com/latarniarecords

galeria szara / strefa szarej © 2017 All Rights Reserved

galeria szara / fundacja kultury audiowizualnej strefa szarej / 2012-2016 / some rights reserved

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress